سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
برای فرج چگونه دعا کنیم؟
اگر به منظور جست و جوی راهکار برای تعجیل در فرج و رسیدن به وصال ایام صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه و شریف)? در توقیعات شریفه? رویاهای صادقه? مکاشفات رحمانی و تشرفات افراد به محضر مبارک آن ولی خدا بنگریم? در سه مقطع می‎توان رهنمودهای آن امام همام را مورد توجه قرار داد:
?- روزگار غیبت صغری
?- زمان صدور نامه خطاب به شیخ مفید(رحمة الله علیه).
?- از هنگام صدور نامه تا کنون
فرمایش امام زمان(ارواحنا فداه) در غیبت صغری
امام عصر(علیه‎السلام) از طریق محمدبن عثمان(ره)? دومین نائب خویش در زمان غیبت صغری? خطاب به همه شیعیان فرموده‎اند:
برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که همانا فرج و گشایش شما در آن است.(?)
در این سخن دو نکته مهم وجود دارد:
?- کثرت دعا، یعنی به دعای کم و در زمان محدود اکتفا نشود. آری? منتظران واقعی حضرتش از چشم انتظاری ملول نمی‎شوند و هرگز از تمنای فرج خسته نمی‎گردند.
?- فرج و گشایش در همه امور ما (اخروی و دنیوی) تنها و تنها به فرج و ظهور امام عصر(علیه‎السلام) وابسته است. در کتاب شریف مکیال المکارم آمده است:
"یکی از زنان با ایمان و پارسا در هنگام تسلط کفار بر کشور اسلامی و غم و ناراحتی شدید مردم? بزرگی را در عالم رویا دید که می‎فرمود:
اگر مومن پس از نمازهایش? همانطوری که وقتی خود مریض یا مقروض می‎شود، یا به گرفتاری دیگری دچار می‎آید? برای رفع گرفتاری خود? به دعا کردن به جِد روی می‎آورد؛ در دعا برای فرج مولایش مواظبت و مداومت کند? انسان که فراق امام زمان(ارواحنا فداه) باعث غم و ناراحتی او شده و قلبش را شکسته و احوالش را پریشان کرده باشد? چنین دعایی در این حالت یکی از این دو امر را موجب می‎شود: یا امام زمانش سریع‎تر ظهور می‎کند یا غم و ناراحتی مومن دعاکننده? با برطرف شدن گرفتاری‎هایش و نجات از فتنه‎ها? به خوش حالی مبدل می‎شود." 


ن : سمانه حسینی
ت : جمعه 89/3/21

 
 
 
محمد بن حسن عسکری(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در 15 شعبان سال 255 هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری(علیه السلام)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس(نرگس) سلام الله علیها و از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.