سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
آمانو: تأسیسات هستهای بازدیدشده در ایران کاملا صلح آمیز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان تأکید کرد تمام تأسیسات هسته‌ای ایران که مورد بازدید آژانس قرار گرفته است، اهداف کاملا صلح آمیزی را دنبال می‌کند.
به گزارش فارس، "یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" گفت که تمام تأسیسات هسته‌ای ایران که مورد بازدید آژانس قرار گرفته است، مطابق با پادمان‌ها است و اهداف صلح آمیزی را دنبال می کند.
وی در ادامه بدون ارائه شواهد و مدارک موثقی مدعی شد: ما شواهد و اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه ایران در فعالیت‌های مربوط به تولید تجهیزات منفجره هخبرگزاری فارس: آمانو: تأسیسات هسته‌ای بازدیدشده در ایران کاملا صلح آمیز استسته‌ای وارد شده است.
وی افزود: ایران همه چیز را به ما نمی گوید. این برداشت من است. ما از ایران می‌خواهیم که در عمل با ما همکاری کند و وارد تعامل شود و در حال حاضر ایران موضوعی دارد که باید پاسخگوی آن باشد.
آمانو همچنین گفت: ایران تعدادی از تأسیسات هسته‌ای خود را به آژانس اعلام کرده است که البته فعالیت های هسته‌ای در این سایت ها نیز مطابق با پادمان‌ها است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد:‌ در خصوص این تأسیسات و فعالیت‌های مرتبط با آن می‌توانم بگویم که کاملا در مسیر اهداف صلح آمیز صورت می‌گیرد.
آمانو در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران ممکن است تأسیسات دیگری نیز داشته باشد که به ما اعلام نکرده است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندی پیش نیز در گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران که به طور کاملا مشخص تحت فشارهای آمریکا ارائه شده بود، درباره احتمال نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود اما کوچکترین سند و مدرکی در اثبات ادعاهای خود ارائه نکرد که همین امر نیز خشم بسیاری از کشورها از جمله چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت را برانگیخت.



ن : سمانه حسینی
ت : پنج شنبه 90/12/18

 
 
 
محمد بن حسن عسکری(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در 15 شعبان سال 255 هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری(علیه السلام)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس(نرگس) سلام الله علیها و از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.